PERSONALIZIRAJ

COLORS

RESETIRAJ

ostalo/shkm_post_slike/img_2162.jpg

OBJAVLJENO

  • 09.06.2014.

AUTOR

  • Šime Zupčić

PREGLEDANO

  • 1800 puta

PODIJELI

I u Dubrovniku o teologiji tijela

Predavanja o teologiji tijela započela su u ponedjeljak 9. lipnja u prostorijama Obiteljskog savjetovališta Dubrovačke biskupije (Kovačka 8) u Dubrovniku. Ovo predavanje u organizaciji Obiteljskog savjetovališta održala je s. Barbara Bagudić. Predavanja će se i dalje nastaviti jednom mjesečno, a planira se da sve traje kroz iduće dvije godine.
S. Barbara je ispričala se prvi put s teologijom tijela susrela tijekom svog studija u Chicagu, a o čemu je pisala i diplomski rad. Po povratku u Hrvatsku nastavila se baviti ovom temom. Zahvalila je Kristini Rožič, voditeljici Obiteljskog savjetovališta, što joj je omogućila da se s ovim krene i u Dubrovniku. Kazala je da teologija tijela vraća čovjeka na početke i upućuje ga na njegovo stanje prije grijeha. Progovorila je o četiri faze čovjeka: izvorno čovječanstvo, palo čovječanstvo, otkupljeno čovječanstvo i proslavljeno čovječanstvo, te kazala da čovjek nije samo izvorni čovjek, samo pali čovjek, samo otkupljeni ili samo proslavljeni, već su sve te dimenzije dio čovjeka, sve to čovjek ima u sebi kao klicu i dimenziju svoje osobnosti. U ovom predavanju je s. Barbara više puta istaknula, a kazala je da će to biti nit vodilja i u idućim predavanjima, upravo izvornog čovjeka na kojeg papa Ivan Pavao II. stalno podsjeća. Iako čovjeka više nije moguće „vratiti“ na stanje prije grijeha, ipak čovjek u sebi nosi klicu tog stanje i to je ono što čovjeka određuje, naglasila je predavačica.
Pojam „teologija tijela“ uveo je u upotrebu papa Ivan Pavao II. razlažući, uvelike nasuprot tradicionalnom shvaćanju po kojem je tijelo (nasuprot duhu) osuđeno kao izvor grijeha, svoju integralnu viziju ljudske osobe kao istovremeno tjelesne, duševne i duhovne. Fizičko ljudsko tijelo ima posebno značenje i sudjeluje u razvijanju odgovora na temeljna pitanja naših života. Taj je svoj pristup Ivan Pavao II. razvio u svojih 129 izlaganja srijedom, između 1979. i 1984. On ponovo razmatra Sveto pismo i učenje o tome što je čovjek bio u početku (prije prvotnog grijeha), što je danas i što će biti u budućem svijetu. Time je poslao revolucionarnu poruku nade, koja može promijeniti živote, koja je oblikovana tako da se suprotstavi društvenim trendovima koji tijelo često promatraju kao objekt užitka.

Short URL:



U izradi, molimo za strpljenje. Hvala!